Nurbs to Polygons

Waarom zou je Nurbs naar Polygons willen omzetten? Voor verdere modelling is het soms handiger om met poly’s te werken en wat zeker handig is, is het bewerken van de UV-map. Die komt er overigens  al uitgevouwen uit door de fysieke aard van NURBS.

Je vind Nurbs to Polygons in het menu Modify->Convert.

n2p2

Wanneer je de standaard instellingen gebruikt krijg je dit:

n2p1

De polygons zijn triangles en de topologie is niet consequent. Bij de rand is de verdeling van driehoekjes nog een keer fijner verdeeld. Dit is vaak niet wenselijk, je wilt meestal een één op één kopie van de Nurbs. Omdat je vaak meer intersectie nodig hebt, staan U en V in dit voorbeeld op 3 maar dat is afhankelijk van het model hoeveel je nodig hebt.

n2p4

Met bovenstaande instellingen krijg je dit:

n2p3

Dit geeft een meer consequente conversie.

In de opties van de Surfaces functies kun je ook kiezen om in plaats van Nurbs, gelijk Polygons te maken. Kies als Output geometry Polygons en gebruik de settings zoals bij Convert->Nurbs to Polygons.

 

Advertenties

Over student3d

I work as Guru in Maya, my blogname is student3d. Actually there is much to learn, and I'll keep up retrieving more knowledge. What's in a name?
Dit bericht werd geplaatst in Modelleren. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s