Components

Nurbs en Polygons hebben hun eigen componenten. Wanneer je componenten wilt bewerken met de Move, Scale of Rotate Tool dan moet je een component kiezen. Dat gaat door je RMB over het object in te drukken, je ziet dan een Marking Menu. Bij Polygon objecten ziet het er zo uit:

component_poly

  • Kies Edge, Vertex of Face om te bewerken met de Move Tool

punten_bewegen

  • Om terug te keren naar Object Mode, beweeg naar rechtsboven

Bij Nurbs ziet het Marking Menu er zo uit. Punten heten Control Vertices. De punten liggen soms ook buiten het object.

nurbs_comp

Wanneer je een punt beweegt dan bewegen de andere punten mee, zoals bij Soft Select.

nurbs_move

 

Advertenties

Over student3d

I work as Guru in Maya, my blogname is student3d. Actually there is much to learn, and I'll keep up retrieving more knowledge. What's in a name?
Dit bericht werd geplaatst in Modelleren. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s